Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Doorgeefbijbel

Van New Age naar nieuw leven: Carmijn vond rust bij God

11 april 2024

Carmijn heeft haar hele leven gezocht naar rust en bevrijding. Tevergeefs zocht ze in de wereld en de new age spiritualiteit. Maar twee jaar geleden bracht haar zoektocht haar tot aan het punt van hopeloosheid. Het bracht haar op haar knieën. "Ik riep het uit naar God en Hij heeft zich aan mij geopenbaard," deelt Carmijn als ze De Doorgeefbijbel in handen heeft.

Op zoek naar waarheid

Het hart van Carmijn was altijd gesteld op de waarheid, maar ze kon geen bevrijding vinden in de new age beweging. "Ik kwam erachter dat ik leefde in een leugen," zegt ze. "Toen het donker zichzelf liet zien en God riep, voelde ik Zijn liefde sterker dan ooit." 

De roep van God hoorde Carmijn voor het eerst door nieuwsgierigheid:" Ik werd benieuwd doordat mensen getuigden over Hem en ik een verandering bij die mensen zag. Zo ging dat verder en is mijn hart verzacht. Het verlangen naar nieuwe hoop en nieuw leven werd uiteindelijk zo groot"

Kwetsbaar en spannend

Uiteindelijk bracht de roep van God Carmijn op haar knieën: "Het was heel kwetsbaar en spannend, omdat ik niet wist waar ik mezelf nu weer voor openstelde. Toch deed ik het, uit hopeloosheid. Omdat ik zo verlangde naar vrijheid en waarheid, heb ik het toch een kans gegeven. Ik stelde mijn hart ervoor open, legde de weerstand naast me neer en raapte alle moed bij elkaar."

De bloedvloeiende vrouw uit Matteüs 9, die Jezus' mantel aanraakte vanuit puur geloof en overgave, roept bij Carmijn veel herkenning op. Ook zij moest al haar moed bij elkaar roepen en de Heere aanroepen: "Trouw als Hij is, heeft Hij ook mij gehoord en omarmd,

Bevrijding

Carmijn beschrijft het verschil tussen haar leven voor en na haar ontmoeting met God als rust: "Rust voor mijn ziel. Ik ben thuis gekomen. Ik ben bevrijd van mijn lasten, van mezelf en van mijn zonden. Maar ook van de duisternis, het valse licht dat mij in gevangenschap hield. Dat geeft een enorme rust, vrede en vreugde."

Echte rust

Haar favoriete Bijbelvers, Mattheüs 11 vers 28-30, drukt de kern van haar ervaring uit: "'Kom allen bij Mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, Ik zal jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.'

"Echte rust is alleen bij God en Jezus te vinden", getuigt Carmijn.  "We hoeven het niet zelf te doen. Vol overgave mogen we bij God komen. Hij heeft het duister overwonnen aan het Kruis. We mogen aan Zijn voeten komen en ons leven in Zijn handen leggen."

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.