Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Doorgeefbijbel

Jesse was niet gelovig, maar hoorde toch Gods stem

15 september 2023

Een nogal bewogen jaar heeft hij achter de rug, de 22-jarige Jesse uit Nijverdal. Hij is onder andere getrouwd met Iris en leerde ook God kennen. En dat gebeurde op een hele bijzondere manier, die zijn leven totaal veranderde. Afgelopen woensdag vertelde hij erover, toen hij in het bezit was van De Doorgeefbijbel.

Op een vrijdag in januari werd Jesse ineens gebeld door een goede vriend van hem: “Ineens kreeg ik een nogal paniekerig telefoontje, van een goede kameraad. Hij zei dat het niet goed ging met hem en dat hij bang was om zichzelf iets aan te doen.” Daar schrok Jesse van en dus nodige hij die vriend uit om direct naar hem toe te komen.

“Waarom ben je niet naar God gegaan?”

Dat deed die vriend. Ze raakten in een diep gesprek: “Hij had het gevoel dat niemand van hem hield en daarom kon hij nergens naartoe.”

Maar toen gebeurde daar volgens Jesse iets bijzonders, want uit het niets kwam een vraag in hem naar boven. Jesse vroeg: “Maar waarom ben je niet naar God gegaan? God houdt van jou!” En dat was volgens Jesse best een apart moment, want hij geloofde nog niet in God en had dus geen idee waarom hij dat zei.

Naar de kerk

Maar toch ging die kameraad van Jesse op de vraag in. Hij antwoordde: “Oké, dan ga ik wel naar God. Maar jij moet met me mee!” Dat deed Jesse en die zondag gingen ze naar samen naar de kerk. En ook dat was een bijzonder moment.

Want toen Jesse en zijn goede vriend binnenkwamen, zagen ze dat er maar twee andere bezoekers in de kerk waren. Het bleken leeftijdsgenoten te zijn: “Uiteindelijk waren we dus met vier kerkgangers en de voorganger. Het was een heel intiem moment.”

Ook voorganger Gideon ervoer dat zo en zei: “God heeft dit moment voor ons bewaard.” Uiteindelijk bad hij voor Jesse en maakt Jesse zelf ook de keuze voor God: “Op dat moment veranderde mijn hart en daarmee mijn hele leven.”

Doorgeefbijbel-tekst

Als tekst om te arceren in De Doorgeefbijbel, koos Jesse een tekst die symbool staat voor dit moment in zijn leven. Het is een tekst die hij heeft ervaren en die hij voor ogen houdt.

Filippenzen 3: 13, 14: “Broeders en zusters. Ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker. Ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. Ik ga recht op mijn doel af. De hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.

Jesse over de tekst: "Er staat dat ik recht op mijn doel af mag gaan en dat God mij roept door Jezus. Dat heb ik letterlijk ervaren en nu wil ik recht op mijn doel af!”

Het hele gesprek luisteren? Dat kan hieronder!

De Doorgeefbijbel is van maandag t/m donderdag een rubriek in het programma De Dag Van Vandaag. Elke dag wordt een speciale Schrijfbijbel doorgegeven aan iemand anders door de persoon die 'm op dat moment in bezit heeft. Degene die de Bijbel ontvangt, mag in de Bijbel een tekst onderstrepen die hem/haar aanspreekt. En zo horen we elke dag op radio een nieuw verhaal bij een tekst uit de Bijbel, van heel veel verschillende mensen.

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.