
Gebedsavond voor zieken: bid je mee?
22 juni 2026Woensdag 24 juni is het weer tijd voor onze maandelijkse gebedsavond. Deze keer bidden we speciaal voor zieken. Voor mensen die leven met pijn, fysiek of mentaal. Voor mensen die wachten op een uitslag en voor wie weten dat beter worden niet vanzelfsprekend is.
Over het thema
In de Bijbel lezen we hoe Jezus oog had voor zieken. Hij zag mensen! Hij raakte hen aan en Hij bracht hoop. Soms door genezing, soms door nabijheid. Diezelfde God zoeken we ook nu.
We bidden om kracht voor wie ziek zijn. Om wijsheid voor artsen en zorgverleners. Om troost voor families die naast een bed zitten. En om vrede in situaties waar geen makkelijke antwoorden zijn. Dat Gods aanwezigheid merkbaar is, juist in kwetsbaarheid.
Waarom een gebedsavond?
Wij geloven dat gebed draagt. Ook als omstandigheden niet direct veranderen. Samen bidden betekent dat niemand er alleen voor staat. We leggen zorgen in Gods handen en vertrouwen dat Hij hoort.
Elke laatste woensdag van de maand nemen we tijd om stil te worden. We danken voor herstel. We vragen om doorbraak. En we blijven hopen, ook als het wachten lang duurt.
Deel jouw gebedspunt
Misschien ben je zelf ziek of ken je iemand die het zwaar heeft. Misschien leef je mee met een gezin dat door een moeilijke periode gaat. Of misschien heb je een heel ander gebedspunt dat niets met dit thema te maken heeft. Ook dat mag je delen.
Wat jouw situatie ook is, groot of klein, we willen graag met je meebidden. Je kunt je gebeds- of dankpunt insturen via het formulier hieronder. Ook als je liever niet op de radio genoemd wordt, wordt er voor je gebeden.
De gebedsavond hoor je op woensdag 24 juni tussen 20.00 en 22.00 uur op Groot Nieuws Radio. We hopen dat je meeluistert en meebidt.




