Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Doorgeefbijbel

God leerde Mieke om haar ex-man te vergeven: "Alleen God kan je genezen"

20 februari 2024

In 1996 belandde Mieke in een blijf-van-mijn-lijfhuis. Ze schuilde daar, samen met haar kinderen, op de vlucht voor huiselijk geweld. Na een turbulente relatie moest ze haar vertrouwde omgeving in Den Haag verlaten en een nieuw leven opbouwen in Eindhoven. Het was een zware tijd, maar ook het begin van een bijzondere reis naar herstel en geloof. Als Mieke de Doorgeefbijbel in handen krijgt, deelt ze haar bijzondere verhaal en de Bijbeltekst die haar overal doorheen hielp.

Een ontmoeting die alles veranderde

Het keerpunt in Miekes leven kwam toen ze haar zus na jarenlang zonder contact weer ontmoette. Haar zus was veranderd, dat merkte Mieke meteen: "Ze kon haar mond niet houden over Jezus. Ik zag de liefde van Jezus in haar en ik kreeg daar honger naar." 

Mieke kreeg van haar zus een bijbel, die ze verslond. Ze besloot om een gemeente te bezoeken bij haar in de buurt: "Na een aantal keren heeft de Heer echt mijn hart vastgepakt. Ik heb daar mijn leven compleet overgegeven aan Jezus. Dat is de beste beslissing ooit geweest."

Genezing en vergeving

Inmiddels getuigt Mieke van de wonderlijke dingen die God in haar leven heeft verricht. Ze mocht Gods genezende kracht en de kracht van vergeving zelf ervaren: "Alleen God kan je genezen. Ik had nooit gedacht dat ik totaal genezen kon worden en vergeving kon schenken. Maar God heeft mij door een droom zo laten zien dat ook zijn leven belangrijk is voor Hem. Die nacht ben ik op mijn knieën gegaan en heb gepleit voor het leven van mijn ex-man. Toen heeft God mijn hart genezen."

Na deze ervaring leidde God haar naar een nieuw hoofdstuk, waarin ze haar huidige man leerde kennen. Inmiddels zijn ze al tien jaar gelukkig getrouwd

Jesaja 41

Door de jaren heen vond Mieke kracht in de woorden van Jesaja 41:10: "Wees niet bang, want ik ben bij je, vrees niet, want ik ben je God. Ik zal je sterken, ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand."

In elke moeilijke situatie vond ze troost en kracht in deze belofte.

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.