Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Geloofsverdieping

Nieske Selles over haar boek 'Kostbaar Bloed': "Het bloed van Jezus is een krachtig wapen"

7 februari 2024

Met Pasen herdenken we dat het bloed van de Here Jezus ons verlossing bracht. Over dat bloed is veel te zeggen. Ook voor ons leven vandaag de dag heeft het veel kracht, zo ontdekte Nieske Selles - Ten Brinke. In haar boek 'Kostbaar Bloed' deelt ze haar ontdekkingen in 40 overdenkingen om toe te leven naar Pasen. In Bij Jorieke is Nieske te gast om over het onderwerp door te praten!

Diepere betekenis

"Het bloed van de Heere Jezus is voor mij altijd de kern geweest van het lijdensevangelie", vertelt Nieske. Toch ging het onderwerp een paar jaar geleden pas écht tot haar spreken. Dat gebeurde in de periode dat ze ernstig ziek was.

Via WhatsApp kreeg Nieske regelmatig spraakberichtjes van een vrouw die voor haar bad. Het viel haar op dat zij daarbij altijd pleitte op het kostbare bloed van Jezus. Dat raakte haar en gaf haar kracht: "Ik ontdekte: wauw, wat is er veel kracht in dat bloed. Niet alleen reinigt het ons van al onze zonden, maar Jezus ging ook aan het kruis voor onze angsten, pijn en zorgen."

Het bloed als krachtig wapen tegen strijd

Het bloed van Jezus is niet slechts een historisch symbool, maar een krachtig wapen in de geestelijke strijd, ontdekte Nieske. Ze gelooft in de kracht van het bloed van Jezus om de aanvallen van de duivel te verslaan.

"Ik geloof ook dat wanneer we de aanvallen van de boze ervaren, we soms geneigd zijn te reageren met gedachten als "ga weg" of "laat me met rust", wat je ook wel eens hoort dat mensen de boze op die manier proberen weg te jagen. Daar heb ik geen oordeel over, maar ik denk dat het zeker net zo krachtig is om te pleiten op het bloed van de Heere Jezus."

Gekocht en gered

"Ik ben gekocht met Uw kostbaar bloed. Ik ben gered door Hem," verklaart Nieske. "Als ik daar mijn aandacht op focus, dat is sterker voor mij dan me te veel bezig te houden met de boze die ik eigenlijk geen aandacht wil geven."

Door de hele Bijbel heen vond Nieske verwijzingen naar dat kostbare bloed van de Here Jezus. In de rest van het gesprek hoor je hoe ze die verwijzingen heeft verwerkt in een dagboek om in 40 dagen naar Pasen toe te leven.

Je kunt het boek hier bestellen of het hele gesprek hieronder terugluisteren!

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.