Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Bidden

Aanbidding op het Malieveld: "Naam van Jezus weer laten rondzingen"

13 juli 2020

Op het Malieveld in Den Haag was vrijdag een heel ander geluid te horen dan je doorgaans hoort, namelijk het geluid van zingende en biddende mensen. Stichting Presence van Wim Hoddenbagh organiseerde een gebeds- en aanbiddingsavond om God te bedanken voor Zijn aanwezigheid in ons land.

Er was plek voor 2000 mensen op het Malieveld, die onderling vijf meter afstand moesten houden. Onder hen waren veel aanbiddingsleiders en sprekers als David de Vos en Jan Pool. Ook Tweede Kamerleden Gert-Jan Segers (ChristenUnie) en Kees van der Staaij (SGP) waren aanwezig.

Eunice Nahuis was op het Malieveld om de volgende reportage te maken.

Een ander geluid

Op het Malieveld in Den Haag sprak Eunice met enkele bezoekers, onder andere met Bert. "Ik ben hier om in deze coronatijd een ander geluid te laten horen. De manifestatie die we hier hebben, staat in het teken van God, dat we bij Hem alles mogen brengen. Dat andere geluid hebben we hard nodig, want veel mensen weten niet waar ze hun troost en kracht vandaan kunnen halen. Dat kan maar op één plek: bij God."

Christian Verwoerd was een van de aanbiddingsleiders die aanwezig was. "Vanavond staat aanbidding centraal. Niet het woord of het spreken, maar de aanbidding. Aanbidding is uitspreken dat God boven alles staat, dat Hij regeert. Dat kan het beste door aanbidding, nog beter dan door hier een preek te houden. We spreken uit dat God boven alles staat. Hij regeert over dit universum en over ons land. We mogen hem aanroepen voor de nood die er is in ons land."

Naam van Jezus laten rondzingen

Organisator van de gebeds- en aanbiddingsavond is Wim Hoddenbagh van Stichting Presence. "Tweeënhalve week geleden was de droom, het idee, het verlangen er. En nu sta je met tweeduizend christenen op het Malieveld. Thuis kijken er meer dan 11.000 mensen mee met deze avond."

"Ons verlangen is dat de kerk van Nederland weer de naam van Jezus rond laat zingen. Dat we kunnen zeggen tegen de mensen om ons heen: als het op het Malieveld mocht, dan mag het vandaag en morgen ook in onze omgeving. Het is een statement, niet van ongehoorzaamheid tegen de overheid, maar om geen genoegen te nemen met de beperkingen die we onszelf opleggen. Wat we mogen buiten natuurlijk Gods naam grootmaken."

Livestream terugkijken

Heb je de gebeds- en aanbiddingsavond gemist? De hele livestream is terug te kijken op het YouTube-kanaal van Presence.

Beeld: Groot Nieuws Radio

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.