Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Bidden

Voornemen voor 2019: Zoek vreugde in God

7 januari 2019

Grote kans dat het ook op jouw lijstje met goede voornemens staat: meer lezen uit de Bijbel en meer tijd met God doorbrengen. En misschien weet je nu ook al dat je dit goede voornemen niet gaat volbrengen. Marcel Vroegop van Geloofstoerusting.nl heeft een belangrijke tip: zoek de vreugde in God. "Je zoekt de tijd en ontmoeting met de Here God niet in de eerste plaats omdat het moet", vertelt hij.

Intimiteit

"Je zoekt de Here God niet om het af te kunnen vinken: check, ik ben voor vandaag weer de goede christen. Ik ben weer goed begonnen en ik ben weer top geëindigd", aldus Marcel Vroegop in De Nieuwe Morgen. "In de allereerste plaats zoek je Hem die je hart liefheeft, zoek je Hem waar je leven van afhangt. Ik merk bij mezelf dat die manier van de Schrift ingaan, de Psalmen lezen, dat het gaat om het hart dat verlangt naar intimiteit, een hart dat verlangt naar geborgenheid bij de Here God zelf."

Verzoening

Marcel Vroegop hoort bij christenen weinig successtory's als het gaat om stille tijd. "Ik denk dat het een patroon is dat bij een christen hoort in deze gebrokenheid, in deze zondige wereld. Dat je zelfs met je stille tijd en toewijding Jezus nodig hebt voor verzoening. We maken het echt niet waar. En als christen geloof je niet allereerst in jezelf, maar geloof je dat je de Here God nodig hebt, zelfs in het zoeken naar Hem."

WhatsApp

Een praktische tip heeft Marcel Vroegop ook. "Je zou met vrienden of vriendinnen een WhatsApp-groep kunnen oprichten om elkaar mooie Bijbelteksten, inspirerende liederen, prachtige verhalen en mooie preken te delen."

De site Geloofstoerusting.nl maakt sinds vorige week ook het dagboek 'Onwankelbare vreugde' van John Piper beschikbaar in Nederland. "In een kort stukje deelt John Piper iets aan de hand van een Bijbelgedeelte over wie de Here God is en hoe we de vreugde in Hem kunnen voeden."

Beeld: Unsplash

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.