Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Getuigenis

"Moslims hebben vooral liefde nodig"

8 maart 2019

Hij gaf les aan de aanslagplegers van 11 september 2001. Hij was docent aan een islamitische universiteit in Caïro. Tot hij 18 jaar geleden vluchtte naar de Verenigde Staten. Mohamed Rahouma is nu evangelist en helpt ex-moslims uitreiken naar hun voormalige geloofsgenoten. Maurits sprak met hem vrijdag in Mens & Missie.

Zijn hese stem en verlamde rechterhand doen je vermoeden dat het meeste vuur uit deze man verdwenen is. Tot hij spreekt over het evangelie. "Het belangrijkste dat je moet onthouden als je met moslims praat, is dat zij liefde nodig hebben. Je hoeft eigenlijk maar twee dingen te doen: bidden en liefhebben." Rahouma spreekt uit ervaring. Hij heeft zijn eigen evangelisatiewebsite en bedrijft online zending in het Arabisch.

Dat veel christenen in Nederland weinig kennis hebben over de islam beschouwt Rahouma niet als een groot gemis. "Voor de meeste moslims geldt dat ze zelf ook weinig weten over hun geloof. Het laatste dat je moet doen, is discussiëren over Mohammed of de Koran. Dat is beledigend. Laat ze zelf vertellen over hun geloof. Bedank ze voor de moeite die ze nemen om hun eigen verhaal te vertellen. Heb ze vervolgens lief en deel over jouw Jezus."

Het hele gesprek met Mohamed Rahouma kun je hier terugluisteren.

Beeld: Unsplash

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.