Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Getuigenis

Wim groeide op bij de Jehova's getuigen

8 mei 2018

Jarenlang wist Wim de Goeij niet beter dan om de indoctrinaties van de Jehova's getuigen te geloven. Meerdere keren per week bezocht hij de bijeenkomsten, ging de deuren langs om te evangeliseren en hield zich aan de vele regels van dit genootschap. Wim was 33 jaar toen hij besloot om te breken met de Jehova's getuigen, met alle gevolgen van dien.

Mensen van de Jehova's getuigen mogen geen contact meer hebben met Wim, zo vertelde hij in augustus 2017 in Bij Jorieke op Groot Nieuws Radio. "Wij zijn officieel uitgesloten. Dat is een procedure geweest die ik wilde ondergaan om te ervaren hoe dat was. Dat is vernederend en bizar. Met vroegere vrienden hebben we geen contact meer en onze familie is verdeeld. Mijn zus zie ik eigenlijk nooit, ze is erg principieel Jehova's getuige en houdt zich vast aan het niet omgaan, eten met of groeten van mensen die uitgesloten zijn."

Het woord 'sekte' vind Wim van toepassing op de Jehova's getuigen, omdat het afwijkt van de standaard. "Het wijkt af van wat Jezus heeft ingesteld in zijn woord. Als men het woord van een andere leider of leiders hoger acht dan het woord van God, dan is het wat mij betreft een sekte. Men volgt niet de Here Jezus Christus, maar de Wachttoren-gemeenschap."

Wim is van mening dat Gods naam en woord misbruikt wordt om eigen leerstellingen te promoten. "De boodschap van de Jehova's getuigen is dat je lid moet worden om behouden te worden. Mijn Bijbel leert me dat je moet geloven in Jezus." Op zijn website waarschuwt hij tegen de Jehova's getuigen.

In het gesprek geeft Wim de Goeij ook tips hoe je om kunt gaan met Jehova's getuigen als ze voor je deur staan. Het gesprek kun je hier terugluisteren.

 

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.