Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Identiteit

"Jezus staat voor de deur en wij zijn aan het feestvieren"

2 december 2018

Voor de vijfde keer was maandag evangelist Piet Hollander te gast bij Jorieke. Hij is maar liefst vijftig jaar betrokken bij de vervolgde kerk. Ook deze morgen had hij een radicale boodschap meegenomen, maar de kurk waar zijn werk op drijft, dat is het gebed!

"Als ik terugkijk op de afgelopen jaren dan is gebed hetgeen waarop alles drijft. Het gebed is het machtigste wapen dat ons meegegeven is in de strijd van dit leven. Bidden helpt! Ik wil beginnen met een bemoediging uit Exodus 20 vers 24b. 'Op elke plaats waar ik Mijn naam doe gedenken zal ik tot u komen om u te zegenen,' staat daar. God wil maar één ding: Zijn zegenende hand op u leggen en datgene dat nog zou kunnen ontbreken aanvullen met Zijn heilrijke rechterhand."

Uit liefde je leven riskeren

"Daarbij denk ik aan onze familie die niet mag spreken en dan met name de nummer één op de ranglijst Christenvervolging: Noord-Korea. Als Noord-Koreaanse christenen elkaar tegenkomen, fluisteren zij elkaar een geloofsbelijdenis in het oor. Die wil ik graag met u delen vanmorgen. Het gaat zo: Wij willen leven naar Gods woord. Wij willen ons leven riskeren uit liefde voor onze naaste, zodat ook zij christen kunnen worden. Wij willen anderen troosten en wie lijden bijstaan. Wij accepteren blijmoedig dat wij om de naam van Jezus bespot vernederd en gediscrimineerd worden!"

"De leugen staat recht tegenover de waarheid. Vandaar dat wij als Open Doors er alles voor over hebben om de waarheid te brengen waar iedereen recht op heeft. Die waarheid maakt van mensen een heel ander persoon. Als je de krant van vandaag leest en je legt de Bijbel ernaast, worden tekenen van Jezus' wederkomst steeds meer zichtbaar. De afdruk wordt duidelijker. Vorige week pakte ik het Nederlandse Dagblad en je zag dat ze de klok aan het veranderen was. Men bedoelde dat er een oorlog voor de deur staat en dat wij doorgaan met feestvieren. Wij hebben niet door dat het twee minuten voor twaalf is! Gelukkig zijn er waakzame christenen en die zullen er altijd blijven."

Leert vervolging bidden?

"Ik moet denken aan Mozes die het volk uit Egypte door de Rode Zee leidt. Wat een feest is dat geweest! Zo heeft Jezus ook ons bevrijdt van onze vijanden. Toch keren velen terug naar de vleespotten van Egypte! God was met hen in de vuurkolom en de wolkkolom, totdat God Mozes riep om de tien geboden te geven op de Horeb. Het volk ging helemaal uit zijn dak, drieduizend mensen zijn omgekomen omdat ze zich niet hielden aan de weg die God ze gewezen had. Hij die staat zie toe dat hij niet valt; maar heel dichtbij Jezus blijft! Noord-Koreaanse christenen bidden niet voor hun vrijheid, want ze zeggen: wij zijn vrij!"

"Ik geloof dat als je geboren bent met maar één verlangen, dan ga je ademen om in leven te blijven. Als christen moet je je in eerste instantei afvragen of je ook echt christen bent? Ik las onlangs een interview met een bekende Nederlander. Hij genoot van preken. Tot hij erachter kwam dat hij geen relatie had met Jezus. Je kunt veel praten en horen over de Here Jezus, maar dat wil nog niet zeggen dat je opnieuw geboren bent. De tijdsgeest zegt dat je voor jezelf op moet komen. Dat je ik-gericht moet zijn. Maar geloven in Jezus betekent dat je op je redder gericht bent."

"Ben je bereid om alles te geven voor Jezus? Jezus zegt dat een ieder die dat doet, het honderdvoudige terug zal ontvangen. In hoeverre leeft het niet in je hoofd, maar in je hart? Geloven in Jezus is een relatie. Het gaat erom dat je je hele levensweg met Hem af wilt leggen. Maar als je de weg van Jezus gaat, kom je vervolging tegen.

Ik geloof dat wij in eerste plaats bewust moeten zijn van wat Jezus gezegd heeft. We zijn diep afhankelijk van Hem en behoren onszelf niet meer toe. Dat bewustzijn moet vaak weer terugkomen. Ik ben slaaf-af geworden, daar is een prijs voor betaald. Jezus heeft de heerlijkheid van Zijn Vader verlaten om voor Piet Hollander vrijheid van zonde te bewerken!"

 

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.