Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Muziek

Kees Kraayenoord over 'Lied Voor Ons Land': "laten we dit allemaal bidden"

29 januari 2021

Kees Kraayenoord bracht vrijdag samen met Jennefer Zichem een gebedslied uit: Lied Voor Ons Land (God Zegen Nederland). In Backstage vertelt Kees hoe dit lied in slechts een week tijd werd vertaald, opgenomen een uitgebracht. "Toen ik het origineel 'God Bless America' zag werd ik diep geraakt en dacht: dit heeft Nederland ook nodig."

"Een week geleden zag ik na de inauguratie van Biden het lied 'God Bless America'. Zo'n gepolariseerd land, diep verdeeld, waarin worshipleiders opstaan en zingen: 'genees ons land, verbind onze wonden, vergeef onze schuld.' Het raakte me zó diep en ik dacht: dit heeft ons land nodig. We zijn aan het polariseren. We zitten in een crisis en we zijn het met elkaar niet eens met de oplossing. De sociale media waarop we elkaar afmaken. En toen kwam daar ook nog eens de avondklok bij. We moeten een Nederlandse tekst maken van dit lied waarin we zeggen: Heer, zegen ons land. Genees en herstel het. Hier zijn we, we knielen neer voor U."

"Dit lied geeft ons woorden om te bidden voor ons land," vertelt Kees. Er zijn meerdere landen die met vertalingen en versies bezig zijn, geeft hij aan. Australië, het Verenigd Koninkrijk, Azië, Zuid Amerika. misschien nog wel meer. "Een gebed is van iedereen. Wij hebben het nu uitgebracht, maar laten we dit alsjeblieft allemaal bidden. Ik geloof dat de kerk geroepen is om voorbede te doen voor onze leiders en voor mensen die in nood zijn. Het is niet alleen bidden, we moeten ook in actie komen. Maar bidden is voor ons wel een manier om Gods hart te verbinden met ons land."

In het gesprek in Backstage vertelt Kees ook meer over het artwork rondom het lied waarin de Nederlandse vlag prominent in beeld is en waarom hiervoor gekozen is. Het lied 'God Zegen Nederland' hoor je aan het eind.

Beeld: Youtube

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.