Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Opwekking

Seminar over verwachtingsvol bidden: "Als je bidt, héb je al geloof"

1 juni 2020

Agnes Huizenga is contextueel therapeut én overdenker in het programma De Nieuwe Morgen bij Groot Nieuws Radio. Tijdens de Digitale Pinksterconferentie gaf ze een seminar over verwachtingsvol bidden. "Verwachtingsvol is actief: Niet achterover zitten en kijken wat er komt maar met ogen en oren open om te zien wat God gaat doen."

"Bidden is relatie en vertrouwen. Ook als je het gevoel hebt dat God niet reageert. We zijn in deze tijd helemaal ingesteld op snelle communicatie. Bidden wordt in dat licht een soort ambacht. Als je bidt, héb je al geloof dat er iemand is die luistert. Laat dat een bemoediging zijn."

Bovendien spreekt God altijd al door zijn Woord, de Bijbel. "Dat is al een antwoord. Hoor ik Zijn stem dan altijd? Nee hoor, maar dit geeft wel veel rust. En soms krijg je dan een beeld of een tekst waar je aan moet denken."

Adem van God

Huizenga ging dieper in op de adem van God als symbool voor onze relatie met Hem. "Toen Jezus de discipelen uitzond, blies hij over hen. Waarom gebeurde dat? Na Jezus'opstanding had hij een nieuw, eeuwig lichaam. Het was de adem van God die hij toen blies. Dat is toch adembenemend! Want dat is ook voor ons."

"God ademt over ons, maar ademen wij hem ook in? Anders werken onze geestelijke longen niet. De aanwezigheid van God mogen we inademen. Zonder adem is er geen spraak of geluid mogelijk."

Luister hier het hele seminar van Agnes Huizenga terug.

Bekijk hier meer video's en hoogtepunten van de Digitale Pinksterconferentie.

Beeld: Merith Ebbers

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.